מעקב ה'ביג' • יהדות התורה בעד לפרוש, ש"ס מצדדת בהידברות

    ישראל אוחיון, מרכז העניינים No Comments on מעקב ה'ביג' • יהדות התורה בעד לפרוש, ש"ס מצדדת בהידברות
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קניון הביג שנפתח באשדוד והחליט לפתוח את שעריו בשבת גרם לשינוי השיח בין חרדים לחילונים, ואפילו הקואליציה בעיר בסכנת פירוק ממשית, החרדים מאיימים אבל רה״ע לא מתרגש, והחליט ללכת עם החרדים ולהכניס לתוקפו את חוק העזר העירוני.

    הכל החל כשבוע לפני חג הפסח, אז נפתח בקול תרועה רמה קניון ענק בכניסה לעיר אשדוד, אלא שאלה לא הסתפקו בשישה ימי עבודה בשבוע והחליטו לפתוח את המתחם גם בשבת קודש, במכתב שנשלח לבעלי העסקים במקום ניתן לראות את מנכ״ל מתחם הביג מבקש מהם לשתף פעולה ולפתוח באופן שותף גם ביום השבת, וכבר בשבת הראשונה לאחר פתיחתו פתח הביג את שעריו, מיד לאחר מכן איימו חברי מועצת העיר מטעם שס ויהדות התורה בחרם של הציבור החרדי על מקום זה, אך כאמור ללא הועיל והם החליטו לא להיעתר לבקשתם.

    חברי המועצה החרדים החליטו לקיים פגישה דחופה עם רבני העיר כדי לעדכן אותם בפרטים ולשאול את דעתם, ואכן לפני יותר משבוע החליטו חברי המועצה שאם ראש העיר לא יענה לקריאתם הם יפרשו מהקואליציה העירונית,

    מהצד השני, פנה חבר האופוזיציה נעים שומר אל ד"ר לסרי במכתב ובו קרא לו שלא להיכנס לדרישת הסיעות החרדיות. "אני קורא לך שלא להיכנע לחרדים בשום פנים ואופן", כתב. "עליך להימנע מלהפעיל את סמכותך לסגירת מתחם 'ביג' בשבת. סגירת 'ביג' תקים נגדך את כלל הציבור בעיר". לדברי שומר, "ישנה אפשרות עכשיו לראש העיר להקים קואליציה חלופית, אשר תעדיף את האינטרס של כלל תושבי אשדוד ולא את זה של רבע מאוכלוסיית אשדוד".

    מיד לאחר הפסח אמרו סגר״ע עמרם כנפו וח״מ אבי אמסלם מטעם שס כי הם ילחמו למען השבת אך מעדיפים לעשות זאת בהידברות ולא ע״י מלחמה, כשמאידך חברי המועצה מטעם יהדות התורה המשיכו לאיים שאם ראש העיר לא יענה לקריאתם הם יתפטרו מהקואליציה, יש לציין כי שתי הסיעות מתואמות ברוב החלטותיהם וכך היה נראה גם בנושא שמירת השבת.

    ביום חמישי האחרון ערכה שס כנס סיום ישיבת בין הזמנים וגם כזכר ליום השואה, בכנס השתתפו חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף וכן יו״ר שס אריה דרעי, אלא שהפתיע בנוכחותו ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי למרות המצב המתוח ואיומי המפלגות החרדיות כלפיו כי יפרשו, במהלך הכנס נשא הרב דוד יוסף דברים ושיבח את ראש העיר באומרו כי הוא סמוך ובטוח שאדם שומר מסורת כמותו יפעל למען קדושת השבת, ולא ייתן לקומץ מסוים להפריע לשלוות התושבים בעיר, מיד לאחריו עלה ראש העיר ושיבח את חברי המועצה של על פעילותם בעיר, ואמר כי הוא בטוח שהם ימשיכו בפעילות ענפה לטובת התושבים, מדבריו ניתן היה להבין כי ישנו הסכם בינו לבין המפלגות החרדיות, ואכן אתמול אמר גורם המקורב לראש העיר כי ככל הנראה הוא יאמץ את חוק העזר העירוני המאפשר לו לכפות את סגירת כל החניות בעיר בשבת, מה שככל הנראה יקומם את שאר תושבי העיר והם לבטח ינסו לפעול בעניין.

    עוד קודם הידיעה כי ראש העיר יפעל לטובת החרדים בנושא, ביקשנו את תגובת עיריית אשדוד ומהם נמסר: "עמדת העירייה כפי שהוצגה לרבנים הנכבדים היא שפאתי העיר וסביבותיה, הכוללים את ה'סטאר סנטר, חופי הים ואת מרכז 'ביג' החדש, הינם חלק מהסטטוס קוו ולא יחול שם שינוי ביחס אליהם. אופייה של אשדוד משקף את מרקם התרבויות, המגזרים והקהלים. באשדוד כולם חיים זה לצד זה תוך כיבוד הדדי ואמונה שאין שיתוף אמיתי ללא התפיסה הבסיסית של 'חיה ותן לחיות'. כך היה, כך הווה וכך יהיה."

    מסיעת ש"ס בעירייה נמסר: "הסיעה תפנה לראש העיר לאכוף את חוק העזר העירוני על כל המשתמע מכך. כמו כן, הסיעה תמתין להחלטת הרבנים על דרכי הפעולה, ותמשיך עם הידברות עם הנהלת הביג ובעלי הרשתות הפועלים במקום בשבת, במטרה לשמור על קדושת השבת".

    מסיעת יהדות התורה בעיר נמסר: אנחנו נפעל למען סגירת כל החנויות בשבת קודש ולא נהסס לפעול בכל דרך שתשיג את המטרה, וכמובן שהכל לפי דעת רבותינו.



    0 תגובות